اپلیکیشن موبایلت خدمتی نوین در نظام بانکی ایران است که با همکاری بانک سامان برای استفاده عموم مردم طراحی و عرضه شده است.
به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، توصیه میکنیم نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.
۱. موبایلت تحت قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قوانین کلی نظام جمهوری اسلامی فعالیت میکند و مسئولیت هر گونه اقدام غیرقانونی با استفاده از این اپلیکیشن برعهده استفادهکننده است.
۲. استفاده از موبایلت به این معناست که کاربر با قوانین و مقررات آن موافق است.
۳. برای استفاده از موبایلت اتصال به اینترنت ضروری است.
۴. استفاده از خدمات بانکداری همراه در موبایلت، فقط برای مشتریان بانک سامان امکانپذیر است. با داشتن شماره مشتری و رمز ورود به نتبانک سامان میتوانید از این خدمات استفاده کنید. مشتریان بانک سامان برای دریافت رمز نتبانک خود میتوانند، با همراهداشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به یکی از شعب سامان بیایند.
۵. هرگز اطلاعات حساب کاربری خود را افشا نکنید. هر فرد با داشتن شماره مشتری و رمز نتبانک شما میتواند به حسابتان دسترسی پیدا کند. در صورت افشا و سوء استفاده از اطلاعات، مسئولیت بر عهده فرد افشاکننده است.
۶. یکی از موارد حفظ امنیت حساب شما در موبایلت، تشخیص اعتبار از طریق شماره تلفن همراه است. بنابراین در صورت فروش یا سرقت تلفن همراه و سیمکارت خود، برای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی، حتماً سیمکارت را باطل کنید. همچنین پیش از اقدام به فروش سیمکارت، از طریق منوی سایر خدمات در موبایلت، شماره جدید خود را جایگزین شماره تلفن قبلی کنید. دسترسی به اطلاعات حساب سامانی شما فقط با شماره مشتری و رمز عبور نتبانک امکانپذیر است و با داشتن شماره تلفن همراه، حساب بانکی شما به خطر نخواهد افتاد.
۷. مشتریان بانک سامان میتوانند با استفاده از حسگر اثر انگشت (در گوشیهای هوشمند) و FaceID (در گوشیهای آیفون X) وارد موبایلت شوند. درصورت فعالسازی این امکان تمام اثر انگشتها و چهرههای ثبتشده در گوشی، امکان ورود به موبایلت و دسترسی به اطلاعات حساب بانکی دارند. کاربران میتوانند هر زمان که بخواهند این امکان را در اپلیکیشن فعال یا غیرفعال کنند.
۸. اطلاعات محرمانه مانند رمز دوم کارت و 2CVV هرگز در موبایلت ذخیره نمیشود و درصورت نیاز هر بار از کاربر گرفته میشود.
۹. رمز نتبانک شما هرگز در موبایلت ذخیره نمیشود و اپلیکیشن تنها از طریق تبادل توکنهای رمزنگاریشده عملیات ورود را انجام میدهد.
۱۰. برای انجام عملیات پرداخت و کارت به کارت، رمز دوم، 2CVV و تاریخ انقضای کارت نیاز است. رمز دوم را میتوانید از دستگاههای خودپرداز بانک خود دریافت کنید. 2CVV و تاریخ انقضای هر کارت نیز رو یا پشت آن درج شده است.
۱۱. مسئولیت واردکردن اطلاعات اشتباه هنگام استفاده از موبایلت بر عهده کاربر است؛ هر چند درصورت پیشامد، مسئولیت اخلاقی خود میدانیم نهایت تلاشمان را برای حل مسئله کنیم.
۱۲. هر گونه پرداخت و جابهجایی پول که مشمول مقررات پولشویی، ربا و هر قانون کیفری دیگری باشد، مجاز نبوده و مسئولیت آن بر عهده کاربر است.
۱۳. دسترسی به نسخه اصلی موبایلت و بهروزرسانیهای آن از طریق لینکهای رسمی که در سایت موبایلت معرفی شده، امکانپذیر است. موبایلت در قبال اپلیکیشنهای همنام که قصد سوء استفاده از برند آن را دارند، مسئولیتی بر عهده ندارد؛ هر چند به محض اطلاع پیگیری قانونی از طریق مقامات قضایی انجام خواهد داد.
۱۴. تمام اطلاعات کاربران در موبایلت کاملاً محفوظ است و فقط در صورت درخواست رسمی بانک مشتری و حکم مقامات قضایی ممکن است اطلاعات مشتری به نهادهای مربوط ارائه شود.
۱۵. هر گونه استفاده از نام، طراحی، برند و علائم تجاری موبایلت بدون کسب اجازه کتبی از صاحبان آن غیرمجاز است. همچنین برای استفاده رسمی از این موارد لازم است عناصر هویت بصری برند موبایلت کامل رعایت شود.
۱۶. در مواردی که به دلیل اختلال در فرایندهای بانک، شرکتهای پرداخت و ارائهدهندگان خدمات اینترنت، اپلیکیشن قادر به ارائه خدمات نباشد، مسئولیتی بر عهده موبایلت نیست.
۱۷. برای استفاده از برخی خدمات، موبایلت نیازمند دسترسی به امکانات گوشی است؛ برای مثال دسترسی به دوربین برای اسکن قبوض خدماتی. در این موارد اجازه دسترسی لازم از کاربر درخواست میشود که تأیید او به منزله اجازه به موبایلت برای استفاده از آن قابلیت است. کاربر در هر زمان که بخواهد میتواند از طریق تنظیمات تلفن همراه خود دسترسیها را فعال یا غیرفعال کند.