پرسش‌های متداول

رمز دوم و CVV2

کارت جدیدی از شعبه دریافت کردم ولی رمز دوم آن را ندارم؛ چه کار کنم؟
برای دریافت رمز دوم باید به یکی از خودپردازهای بانک‌ سامان مراجعه کرده و رمز جدیدی را برای کارت خود تعریف نمایید.
رمز دوم خودم را فراموش کرده‌ام؛ چه کار کنم؟
برای دریافت رمز دوم باید به یکی از خودپردازهای بانک‌ سامان مراجعه کرده و رمز جدیدی را برای کارت خود تعریف نمایید.
می‌خواهم رمز دوم خود را تغییر دهم؛ چه کنم؟
برای تغییر رمز دوم خود می‌توانید وارد اپ شده و در منوی اصلی (موبایلت) و در تب کارت‌ها، روی آیکون سه نقطه اشاره کنید تا گزینه‌های مختلف برای شما به نمایش در آید. از میان گزینه‌ها روی تغییر رمز دوم اشاره کنید.
می‌خواهم CVV2 خود را تغییر دهم؛ چه کنم؟
عدد CVV2 روی کارت شما درج شده است و قابلیت تغییر ندارد
کارتم منقضی شده است و از شعبه روی همان شماره کارت قبلی، کارت جدیدی دریافت کردم اما در موبایلت قادر به انتقال وجه نیستم
در هنگام اخذ کارت جدید، می‌باید با مراجعه به خودپرداز مجددا برای خود رمز دومی تعریف کنید.

شماره شبا

چگونه شماره شبای سپرده‌های خودم را بدست آورم؟
برای بدست‌آوردن شماره شبا تنها کافی است وارد موبایلت شده و در منوی سایر روی محاسبه شبا اشاره کنید. در آنجا ضمن رویت شماره شبا به تفکیک هر سپرده، می‌توانید آن را کپی کرده و یا از طریق برنامه‌های دیگر هچون تلگرام، با دیگران به اشتراک بگذارید.
آیا می‌شود از روی شماره کارت و یا سپرده، شماره شبا را به دست آورم؟
برای بدست‌آوردن شماره شبای سامانی کافی است تا وارد موبایلت شده و از منوی سایر روی گزینه محاسبه شبا اشاره کنید. در آنجا می‌توانید با داشتن شماره کارت و یا سپرده، شماره شبا را محاسبه کنید. برای کارت‌ها و یا حساب‌های غیرسامانی اما باید به سایت همان بانک مراجعه نمایید.

شماره حساب

چگونه شماره حساب خودم را بفهمم؟
برای بدست‌آوردن شماره حساب کافی است وارد اپ شده و در منوی اصلی (موبایلت) بر تب سپرده‌ها اشاره کنید. در این بخش تمامی سپرده‌های شما به همراه شماره آن (شماره حساب) قابل رویت است.

مغایرت

مبلغی را انتقال دادم و از حساب کم شده ولی به حساب مقصد نرسیده است؛ چه کار باید بکنم؟
برای پیگیری این موضوع با داشتن شماره پیگیری با شماره ۰۲۱۶۴۲۲ (مرکز سامان ارتباط) تماس حاصل فرمایید.
مبلغی را انتقال دادم و در موبایلت به خطا خورد؛ اما مبلغ از حسابم کسر شده است. چه ‌کار باید بکنم؟
برای پیگیری این موضوع با داشتن شماره پیگیری با شماره ۰۲۱۶۴۲۲ (مرکز سامان ارتباط) تماس حاصل فرمایید.
شارژ / بسته‌ای خریداری کردم و مبلغ از حساب کسر شده اما شارژ رخ نداده است؛ چه‌ کار باید بکنم؟
برای پیگیری این موضوع با داشتن شماره پیگیری با شماره 02184080 (شرکت سامان پرداخت کیش) تماس حاصل فرمایید.
مبالغی از کارتخوان فروشگاهی به حساب واریز نشده است؛ چه ‌کار باید بکنم؟
برای پیگیری این موضوع با داشتن شماره پیگیری با شماره 02184080 (شرکت سامان پرداخت کیش) تماس حاصل فرمایید.

تراکنش‌ها

چگونه گردش حسابم را در موبایلت مشاهده کنم؟
برای مشاهده تراکنش‌های خود می‌توانید وارد اپ شده و از منوی اصلی (موبایلت) روی کارت و یا سپرده خود اشاره کنید و لیست تراکنش‌های اخیر خود را به طور کامل مشاهده کنید. همچنین در منوی داشبورد می‌توانید با انتخاب سپرده و ماه مورد نظر، تمام تراکنش‌های خود را به تفکیک دسته‌های مختلف واریز و برداشت مشاهده نمایید.
چگونه جزئیات یک تراکنش را مشاهده کنم؟
"برای مشاهده جزئیات تراکنش خود می‌توانید روی هر کدام از تراکنش‌های خود اشاره کنید تا اطلاعات کاملی از تراکنش را شامل مبدا، مقصد، نام دارنده حساب مقصد، تاریخ انجام تراکنش، توضیحات تراکنش و ... مشاهده کنید. لیست تراکنش‌ها نیز هم با اشاره روی هر یک از دسته‌های منوی داشبورد و هم با اشاره روی هر یک از کارت‌ها یا سپرده‌های منوی موبایلت قابل دسترسی است. "
چگونه روی انتقالات خودم توضیحاتی را اضافه کنم؟
برای افزودن توضیحات خاص خود روی هر انتقال کافی است تا در مرحله آخر انتقال و به هنگام تایید نهایی بخش توضیحات تراکنش را پر نمایید. این توضیحات روی جزئیات هر تراکنش، بعده‌ها قابل مشاهده است.

پر مراجعه‌ها

چگونه یک کارت، سپرده یا شماره شبایی را به پر مراجعه‌های خود اضافه کنیم؟
پس از ورود مبلغ و انتخاب مقصد، در مرحله تایید نهایی و انتخاب مبدا، در پایین صفحه گزینه افزودن به پر مراجعه‌ها را انتخاب کنید. پس از این اتفاق در بخش انتخاب مقصد، پر مراجعه‌ها به نمایش در می‌آید.
چگونه یک کارت، سپرده یا شماره شبایی را از پر مراجعه‌های خود حذف کنیم؟

"در گوشی‌های اندرویدی برای حذف، در مرحله انتخاب مقصد که لیست پر مراجعه‌ها نمایش داده می‌شود، انگشت خود را روی حساب پر مراجعه گرفته و نگه دارید تا منوی حذف کارت نمایان شود. در گوشی‌های iOS ای برای حذف، در مرحله انتخاب مقصد که لیست پر مراجعه‌ها نمایش داده می‌شود، انگشت خود را روی حساب پر مراجعه نگه داشه و به راست بکشید تا حذف شود. "

انتقال

چگونه از کارت غیر سامانی کارت‌به‌کارت کنیم؟
در منوی انتقال پس از ورود مبلغ و انتخاب کارت مقصد، در بخش انتخاب مبدا کارت‌های سامانی خود را به سمت چپ کشیده تا گزینه افزودن کارت جدید نمایان شود. حال کارت غیرسامانی خود را وارد کرده تا انتقال انجام شود.
محدودیت سقف کارت‌به‌کارت از مبدا غیر سامان چقدر است؟
سقف انتقال کارتی برای مبدا غیر سامانی، طبق مصوبه بانک مرکزی، روزانه یک میلیون تومان است.
مبلغی را پایا/ساتنا کرده‌ام؛ چه زمانی پول به حساب شخص واریز می‌شود؟
عملیات پایا و ساتنا در روزهای غیرتعطیل و ساعت ۱۵:۴۵ تسویه می‌شود.
چگونه سقف انتقال خود را تغییر دهم؟
برای تغییر در سقف انتقال خود باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایید.
چگونه وضعیت یک انتقال پایا/ساتنا را مشاهده کنم؟
برای مشاهده وضعیت انتقال پایا و یا ساتنا، در منوی انتقال، روی سوابق انتقال اشاره کنید و وارد منوی پایا یا ساتنا شوید. در این بخش وضعیت عملیات قابل مشاهده است.
می‌خواهم انتقال پایا/ساتنا خود را لغو کنم؛ چه کار باید بکنم؟
"برای لغو انتقال پایا و یا ساتنا، در منوی انتقال، روی سوابق انتقال اشاره کنید و وارد منوی پایا یا ساتنا شوید. در گوشی‌های اندرویدی انگشت خود را روی پایا/ساتنا مورد نظر نگه داشته تا منوی لغو و لغو موقت نمایان شود. در گوشی‌های iOSای نیز انگشت خود را روی پایا/ساتنا مورد نظر نگه داشته و به راست بکشید تا لغو ظاهر شود. "
میخوام انتقال وجه سپرده به سپرده انجام بدم چی کار باید بکنم؟
برای انتقال وجه سپرده به سپرده به منوی انتقال> ورود مبلغ مورد نظر > زدن کلید ادامه> انتخاب سپرده به سپرده از منوی بالای صفحه> وارد کردن شماره حساب > انتقال

ورود به موبایلت

رمز موبایلت را چگونه بدست آوردم؟
برای دریافت رمز موبایلت (رمز اینترنت بانک) باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایید. اگر از نت‌بانک سامان استفاده می‌کنید، موبایلت با همان رمز کار می‌کند.
رمز خود را فراموش کردم/رمزم مسدود شده است؛ چه کار باید بکنم؟
برای دریافت رمز موبایلت (رمز اینترنت بانک) باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایید.
شناسه مشتری موبایلت چیست؟
شناسه مشتری یا نام کاربری موبایلت عدد وسط شماره حساب شماست. برای مثال اگر شماره حساب شما 111-222-3333333-1 است، شناسه مشتری شما 3333333 است. برای دیدن شماره حساب خود می‌توانید پیامک‌های بانکی خود را چک کنید.
چگونه باید اثر انگشت خود را فعال کنم؟
برای فعال کردن اثر انگشت وارد اپلیکیشن شده. به منوی سایر و بخش تنظیمات امنیتی مراجعه نموده و اثر انگشت را فعال نمایید.

موجودی

می‌خواهم موجودی کارت‌های خودم را ببینم؛ چه کار باید بکنم؟
وارد اپ شده و از منوی اصلی (موبایلت) روی هر کارت و یا سپرده خود اشاره کنید تا موجودی در لحظه آن را مشاهده کنید.

عملیات روی کارت

چگونه کارت خود را باطل کنم؟
برای ابطال کارت خود کافی است وارد اپ شده و در منوی اصلی (موبایلت) روی آیکون سه نقطه کارت خود اشاره کنید تا بخشی باز شود. آخرین گزینه آن ابطال کارت است.
چگونه شماره کارت خود را کپی کرده و یا به اشتراک بگذارم؟
برای کپی‌کردن و یا اشتراک‌گذاری کارت خود کافی است وارد اپ شده و در منوی اصلی (موبایلت) روی آیکون سه نقطه کارت خود اشاره کنید تا بخشی باز شود. در آنجا هر دو گزینه کپی و اشتراک‌گذاری نمایان است.
چگونه شماره شبای کارت سامانی خودم را بفهمم؟
برای فهم شماره شبای کارت خود کافی است وارد اپ شده و در منوی اصلی (موبایلت) روی آیکون سه نقطه کارت خود اشاره کنید تا بخشی باز شود. در آنجا گزینه محاسبه شبا قابل انتخاب است.
چگونه رمز دوم کارت خود را تغییر دهم؟
برای تغییر رمز دوم کارت خود کافی است وارد اپ شده و در منوی اصلی (موبایلت) روی آیکون سه نقطه کارت خود اشاره کنید تا بخشی باز شود. در آنجا گزینه تغییر رمز دوم کارت نمایان است.

موبایلت

چگونه رمز موبایلت خودم را تغییر دهم؟
وارد اپ شده و در منوی سایر روی گزینه تنظیمات امنیتی اشاره کرده و وارد بخش تغییر رمز نت‌بانک سامان شوید.
اگر یادمان برود که بعد از استفاده از موبایلت خارج شویم و یا گوشی مورد سرقت قرار گیرد؛ فرد می‌تواند حسابمان را خالی کند؟
در موبایلت ۱۵ دقیقه پس از هر بار ورود، کاربر به صورت خودکار از موبایلت خارج می‌شود و باید دوباره وارد شود. همچنین وقتی یادمان برود که از اپ خارج شویم و موبایلت روی گوشی ما بسته نشده باشد و دوباره باز می‌شود فرد نهایت می‌تواند موجودی را ببیند و برای انتقال وجه و یا پرداخت باید مجددا رمز ورود را وارد کند.
چرا موبایلت از اجرای خود در گوشی‌های روت‌شده جلوگیری می‌کند؟
گوشی‌های کاستوم و یا روت‌شده می‌توانند به راحتی دسترسی به رمز و شناسه شما پیدا کرده و لذا دسترسی کاملی به حساب شما داشته باشند. لذا برای حفظ امنیت حساب کاربران، از اجرای موبایلت در گوشی‌های روت‌شده جلوگیری می‌شود.
گوشی من روت نیست اما موبایلت خطای روت‌شدن می‌دهد؛ دلیلش چیست؟
ممکن است که روی گوشی خود نرم‌افزارهایی همچون لاکی پچر نصب داشته باشید که رفتاری مشابه روت‌شدن دارد.

سامانه پیامکی

چرا تراکنش که میکشم پیام هاش نمیاد؟ پیامک بانکم هم فعاله
برای پیگیری این موضوع با شماره 0216422 تماس حاصل فرمایید. پاینده باشید تیم موبایلت